dinsdag 5 juni 2007

4. HOE WET VAN AANTREKKING GEBRUIKEN

Het is een proces dat uit 3 stappen bestaat :

Stap 1 : Vraag : je moet vragen om datgene wat je wilt. Dat hoef je niet eens hardop te zeggen. Het universum correspondeert alleen met je gedachten.
Dus...wat wil je nu eigenlijk echt ?
Neem een blad papier, zit neer en schrijf het op.
Schrijf het in de tegenwoordige tijd : Ik ben zo gelukkig en dankbaar nu dat ........
en schrijf dan op hoe je wilt dat je leven is, op elk gebied.
En dat is reuzeleuk, beleef daar plezier aan. Je kan het universum als een catalogus beschouwen. Je bladert daardoor en je gaat van... hmmm deze ervaring wil ik wel, of dat product wil ik wel, of zo iemand wil ik wel.
Je plaatst je bestelling bij het universum. Zo eenvoudig is het echt.
Jij bent Alladin en het universum is de geest. En de geest zegt : Uw wens is mijn bevel !
De schatkamer van het universum staat altijd open.
Het aanbod is altijd gelijk aan de vraag.....vooropgesteld dat de vraag naar de juiste dingen op de juiste manier geschiedt.

Stap 2 : Antwoord : Het antwoord op wat je vraagt. En dat is niet jouw werk. Het universum doet dit deel voor je.
Het universum reageert op de gedachten die jij in beweging zet. Het universum zal zich zodanig herschikken en dit voor jou laten gebeuren.

Weet je, de meeste mensen hebben zichzelf nooit toegelaten te willen wat ze echt willen. Omdat ze zich niet kunnen voorstellen hoe dat ooit zou gebeuren.
Maar nogal wat mensen die heel wat bereikt hebben wisten ook niet hoe. Ze wisten alleen dat ze wilden en zouden.
Je hoeft niet te weten hoe het voor elkaar komt.
Je hoeft niet te weten hoe het universum zich zal herschikken.
Je weet niet hoe. Het zal je getoond worden.
En de manier waarop trek jij aan !

Stap 3 : Ontvangen
Soms hebben mensen het idee dat ze iets verkeerds doen, want ze zeggen : Ik vraag maar en ik vraag maar, maar waar blijft het, waar blijven mijn spullen ?
Kijk, je gaat door stap 1 : je vraagt, je kan niet anders, want denken doe je toch.
En stap 2 : het universum antwoord, elke keer, geen uitzondering.
Maar er is nog stap 3 die je moet begrijpen, en dat is : ontvangen.
Je moet jezelf in de mogelijkheid stellen om te kunnen ontvangen. M.a.w. je moet jezelf op één lijn stellen, jezelf in overeenstemming brengen met datgene wat het is waar je om vraagt.
Als dat zo is dan voel je je geweldig, dat is enthousiasme, plezier, bezieling.
Voel je daarentegen woede, wanhoop, angst, dan zijn dat sterke aanwijzingen dat je niet in overeenstemming bent met datgene waar je om vraagt.

Naarmate je begint te realiseren dat hoe je je voelt belangrijk is en je begint je gedachten te sturen overeenkomstig met en gebaseerd op hoe ze voelen, dan kan je beetje bij beetje de plaats van dat gevoel vinden en ben je er één mee.....en dan moet het zich manifesteren in je ervaringen.
En naarmate je dan je verbeelding kan omzetten in een feit kom je in de mogelijkheid om nog grotere en betere verbeeldingen te bouwen.....en dat is wat het scheppingsproces is !
Dat is wat het creëren van jouw realiteit is.
Dat is waar het hier om gaat.
Dezelfde oneindige kracht die alles in het universum schept en regelt, werkt ook in en door jou.

Zend je gedachten uit, ze zijn krachtig en op de juiste manier gebruikt en verstandig gestuurd hebben ze een geheime kracht met een ongekend effect.
Je zal alles aantrekken wat je nodig hebt.
Is het geld dat je nodig hebt, dan zal je dat aantrekken. Zijn het mensen die je nodig hebt, dan zal je die aantrekken. Is het een zeker boek dat je nodig hebt, dan zal je dat aantrekken, enz....
Schenk aandacht aan datgene waardoor je aangetrokken wordt. Want als je je voorstellingen maakt van dingen die je wilt, dan ga je aangetrokken worden door de dingen die jij aantrekt.
Die manifesteren zich dan letterlijk in de fysieke realiteit, en dat gebeurt bij wetmatigheid.

Je kan werkelijk beginnen met niets. En uit het niets en nergens vandaan zal het ergens naartoe gaan.
Namelijk naar je bestemming van datgene wat je echt wilt.....
Gewoonweg omdat je het wilt !

Vele mensen voelen zich vastzitten, opgesloten, als in een gevangenis, voelen zich beperkt door hun huidige omstandigheden.
Waar ik op wil wijzen is dat wat de omstandigheden ook zijn, dat slechts de omstandigheden NU zijn, dat is slechts de huidige realiteit.
En die huidige realiteit kan je al beginnen veranderen door dit te lezen.
Soms lijkt het alsof je vastzit omdat je voortgaat met steeds maar weer dezelfde gedachten te denken, steeds maar weer...en je dus geneigd bent dezelfde resultaten te bekomen, steeds maar weer.
De reden daarvoor is dat de meeste mensen de grote meerderheid van hun gedachten besteden aan wat ze observeren.
Begrijp je ? Kijk, als je alleen maar kijkt naar wat is dan denk je alleen maar aan wat is. En als je alleen maar denkt aan wat is dan krijg je door de Wet van Aantrekking meer van wat is. En als je dan kijkt naar wat is, dan denk je alleen maar aan wat is, en..... enz.....
Nogmaals, de meeste mensen kijken naar hun huidige stand van zaken en zeggen : Dit is wie ik ben !
Nee, dat is niet wie je bent. Dat is wie je WAS !
Als je naar de huidige stand van zaken kijkt, bvb. niet genoeg geld op mijn rekening, niet de relatie die ik wil, mijn gezondheid en conditie zijn niet helemaal dat....
Dat is niet wie je bent !
Dat is slechts het resultaat van je gedachten en acties uit het verleden.
Je leeft dus eigenlijk voortdurend in het resultaat van gedachten die je had en acties die je ondernam in het verleden.
En als je dus naar je huidige stand van zaken kijkt en je definieert je daardoor dan veroordeel je jezelf tot het hebben van niets anders in de toekomst.
Al wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht (Buddha)

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Bedankt voor een interessante blog

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Patrick VW zei

Het lezen van uw blog heeft mij nieuwe inzichten gebracht en vanaf nu probeer ik mijn denken naar deze inzichten om te zetten. Van harte bedankt voor zoveel positiviteit die ik nu reeds voel!

Monique V. zei

Bedankt voor het delen van dit geheim. Ik zal mijn uiterste best doen om het verleden los te laten en mij te richten naar mijn nieuwe toekomst, waar àl mijn dromen werkelijkheid worden.

Anoniem zei

beste frank,
ik zou graag willen weten wat joun ervaring omtrent deze wet is, en of je ook voorbeelden hebt van mensen waarbij het echt heeft gewerkt? heb jij bijvoorbeeld alles wat je wil? ik ben heel erg benieuwd. in ieder geval hartelijk bedankt voor deze mooie eyeopener!

groetjes, marjan

Awareness Recovery Method zei

Leuk geschreven en kort samengevat. .. dit is iig al bruikbaar! :)

Awareness Recovery Method zei

Leuk geschreven en kort samengevat. .. dit is iig al bruikbaar! :)

Anoniem zei

ik heb zelf ook aardig wat dingen in het verleden voor elkaar gekregen door het alleen maar te willen op dit moment wil ik ook iets heel graag en ik hoop dat dit ook komt zoals ik het wil leuk blog en duim voor me! :)

Anoniem zei

er zijn mensen op zoek naar voorbeelden hiervan, of mensen die mensen zoeken die er ervaring mee hebben gehad.
Iedereen heeft zo'n ervaringen gehad, de vraag is alleen maar of je je ervan bewust bent.
Ik heb in 2013 deze bewust meegemaakt.
alles was negatief ergo ik kreeg nog meer negativiteit in mijn leven want ik stuurde energie naar negatieve gedachten en WvA zegt dan, ik geef je hier meer van.
Dan was ik voor mezelf klaar met negatief te zijn, ik ben een vrouw en engineer van beroep. alles zat zowat tegen. ik heb de enige vraag gesteld naar WvA "Laat al het negatieve verdwijnen"
Plots kreeg ik een job bij een heel bekende amerikaanse firma, boezemde ik gezag in bij mijn mannelijke voormalige collega's, had ik echt de droom van mijn leven gerealiseerd.

Het belangrijkste is dat je voor je voor jezelf wenst wat je WEL wil, vertrouwd dat het gebeurd, en je angsten niet laat overnamen, zoals van een klif springen en vertrouwen dat je wordt opgevangen. Leap of faith zeg maar.
iedere dag voor ik dat geweldige nieuws kreeg, hield ik me bezig met positieve gedachtes, dankbaarheidsgedachtes enzovoorts...

WvA is echt prachtig machtig. ZOLANG je jezelf positief houdt want het omgekeerde is ook waar